1 items tagged "megfázás"

Eredmény: 1 - 1 / 1

Ismét tél, itt az influenza veszély!

Category: orvosi szakmai cikk
Létrehozva: 2013. december 02. (hétfő) 14:59

Hogyan ússzuk meg az influenza kellemetlen hatásait?

 

Természetesen nincs száz százalékos módszer az influenza elkerülésére. A védőoltások sem jelentenek garanciát a különféle vírusos megbetegedések, megfázás, nátha, orrfolyás, köhögés, magas láz és egyéb kellemetlen mellékhatásokkal járó megbetegedések ellen. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy nem minden felső légúti megbetegedés, hasmenés és hányás oka vírusfertőzés. Tovább árnyalja a képet, hogy vírusos eredet esetén sem jelentkeznek a tünetek mindenkinél azonos formában. A betegség megnyilvánulási formáit is jelentős mértékben befolyásolja, hogy a betegnek milyen egyéb alapbetegsége van.
Mit tehetünk abban az esetben a ha tágabb szűkebb környezetünkben már megjelent az adott vírus, vagy betegség ?
Először is kerülnünk kell azokat a helyszíneket és azokat az embereket, akik fertőzhetnek, emellett a személyes higiéniára, kézmosásra, zsebkendő használatára a szokásosnál is jobban ügyeljünk.
Felhívjuk figyelmüket arra a nagyon fontos tényre, hogy a vírus csak olyan közegben lel táptalajra, tud szaporodni, ahol ennek a feltételei adottak. Vagyis, ha egy szervezetben a vírus nem tud sejtbe jutni, nem tudja a saját anyagát felépíteni, nem tud szaporodni, nem is tud betegséget okozni. Ebből adódóan a szervezetünket, vagyis a „táptalajt” kell olyan állapotba hozni, hogy ott a vírusok ne érezzék jól magukat és ne tudjanak szaporodni.

 

Hogyan tegyük ellenállóvá szervezetünket a vírusok, az influenza ellen?

 

A szervezetünk ellenálló képességét kell megnövelni oly módon, hogy, az esetlegesen szervezetünkbe jutó vírusok szaporodását meg tudja akadályozni. A szervezetünk akkor működik jól, ha a környezeti ártalmakat igyekszünk elkerülni
(zsúfolt, levegőtlen helyiség, elektroszmog, légszennyeződés, egyéb méreg és salakanyag, stressz), és a szervezetünket ellátjuk a nélkülözhetetlen tápanyagokkal (vitamin, nyomelem, rostanyag, telítetlen zsírsav).
Természetesen a környezeti ártalmakat, nem tudjuk teljes egészében kiküszöbölni, ezért van nagy szükség a szervezetünk méregtelenítésére, amihez a megfelelő mennyiségű egészséges folyadékbevitel elengedhetetlen. A stresszt sem tudjuk kivédeni minden esetben, de a hozzáállásunk megváltoztatásával, pihenéssel, elegendő alvással a hatásait jelentős mértékben enyhíteni tudjuk. A rendszeres testmozgás, sportos életmód méregtelenít és hozzájárul a jobb, pihentetőbb alváshoz. Negyven év felett a Q 10 coenzym segít az erőnlét és az egészség fenntartásában, de krónikus betegség esetén fiatalabbak is használhatják.
Amennyiben mégis magunkon tapasztaljuk a tüneteket, a legfontosabb, a napi folyadékbevitel jelentős növelése. A folyadék lehetőleg langyos, vagy meleg legyen, mert a hideg víz felmelegítése energiát von el az egyébként is legyengült szervezetünktől. Fogyasszunk nagy mennyiségű pempőt. A kurkumának jelentős szerepe van a gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő, lázcsillapító és májvédő hatása miatt. Ezért erre külön felhívjuk a figyelmet. Ha rendszeres fogyasztók vagyunk, emeljük a napi adagot, ha korábban még nem szedtünk, akkor kezdjük el a fogyasztását. Aki rendszeres fogyasztó, váltson a tiszta kurkumára, aki kezdő kurkuma fogyasztó, kezdjen a gyömbéressel, ha vízhajtó hatásra is van szüksége, akkor a zellerest vagy petrezselymest válassza.
A táplálék kiegészítők közül a „biztos reggel” javasolt, amennyiben a vírusfertőzés hányással és hasmenéssel jár. A hasmenés következményeire is érdemes felkészülni (aranyeres panaszok, végbél körüli gyulladások), melyeket balzsammal és tapasszal lehet enyhíteni. Felső légúti panaszok esetén a szirupnak és a balzsamnak lehet kiemelkedő hatása.
A termékfogyasztás mellett fontos az egyenletes ágymeleg, és a pihenés. A betegségeket feltétlenül fontos „kifeküdni, hisz ellenkező esetben akár hetekig, hónapokig is elhúzódhatnak a tünetek. Naponta több alkalommal fogyasszunk könnyebb és egyszerre kisebb mennyiségű és lehetőleg jól emészthető ételeket. Hányás-hasmenés esetén a fehérjebevitelt kerüljük néhány napig, az ásványi anyagok bevitelét fokozzuk, a kiszáradást mindenképpen kerüljük el, hisz ez rendkívül veszélyes lehet a szervezetre.
Rendszeres termékfogyasztás mellett is megfertőződhetünk, de a betegség lefolyása sokkal rövidebb és kevésbé súlyos lesz. A megbetegedés egyensúlyvesztést jelent a külső hatások és szervezetünk ellenálló képességének állapota között. Vagyis önmagában a vírus nem elég a betegség kialakulásához, ahhoz legyengült immunrendszer is kell. Amit magunkért megtehetünk, hogy erősítjük az immunrendszerünket, ugyanis azért mi magunk tartozunk felelősséggel.
Csökkentsük a betegség esélyét, ugyanis az immunrendszerünk erősítésével nem csak a vírus eredetű betegségek ellen vesszük fel eredményesen a harcot, hanem a többi betegség ellen is.

 

Jó egészséget kívánok mindenkinek!

 

Dr Füleki Mária
Tüdőgyógyász és radiológus főorvos

Cimkefelhő

Hírek, aktualitások

Felkészülés az influenza szezonra

influenza-vedelem